Протидія та попередження булінгу

Уповноважена особа Одеського ліцею "Ланжеронівський" для здійснення невідкладних заходів реагування у разі виявлення фактів насильства та/або отримання заяв/повідомлень від постраждалої особи/інших осіб - заступник директора з виховної роботи, Найденко Віктор Анатолійович, тел. 776-20-97, 776-11-21 .

Постійно діюча комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) учасників освітнього процесу Одеського ліцею «Ланжеронівський»:

Голова комісії Савельєва Наталя Володимирівна,  директор ліцею «Ланжеронівський»

Заступник голови – Найденко Віктор Анатолійович, заступник директора з виховної роботи

Члени комісії:

  • Біда Олена Олександрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи
  • Сидорова Олеся Павлівна, практичний  психолог ліцею
  • Представник служби у справах дітей Одеської міської ради (за згодою)
  • Представник центру соціальних служб для сім’ї , дітей та молоді (за згодою)

ПЛАН РОБОТИ ОДЕСЬКОГО ЛІЦЕЮ "ЛАНЖЕРОНІВСЬКИЙ" ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ З ПРОФІЛАКТИКИ ТА ПОПЕРЕДЖЕННЯ БУЛІНГУ

з/п

Назва заходу

Термін виконання

Виконавці

Відмітка про виконання

1

Перевірка приміщень,території закладу з метою виявлення місць,які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення боулінгу.

Протягом  року

Заступник директора з  господарчої роботи

Заступник директора з виховної роботи


2

Розміщення на офіційному веб-сайті ліцею:

  • телефонів довіри
  • правил поведінки здобувачів освіти у ліцеї;
  • плану заходів ліцею ,спрямованих на запобігання та протидію булінгу;
  • процедури подання учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу у ліцеї;
  • порядку реагування на доведені випадки булінгу та відповідальність осіб,причетних до булінгу.

Серпень

Педагог соціальний


3

Взяти участь у онлайн-курсі «Протидія та попередження булінгу (цькуванню)в закладах освіти»,на освітній платформі Prometheus

Серпень

Педагог соціальний

Практичний психолог


4

Взяти участь у онлайн-курсі «Права людини в освітньому просторі»,на студії онлайн освіти EdEra

Серпень

Педагог соціальний

Практичний психолог


5

Виступ- презентація на педагогічній нараді «Що потрібно знати про булінг»

Серпень

Практичний психолог


6

Підготовка до методичних рекомендацій для класних керівників щодо проведення заходів із питань попередження боулінгу.

Вересень

Педагог соціальний

Практичний психолог


7.

Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечний ліцей»

жовтень

Педагог соціальний

Практичний психолог

Кл.керівники


8.

Показ відео-роліків на шкільному екрані «Булінг у школі та як з ним боротися…», «Як правильно дружити», «Як вирішувати конфлікти»

Протягом року

Педагог соціальний

Практичний психолог


9.

Проведення індивідуальних консультацій з учасниками освітнього процесу з питань протидії булінгу та формування моральних цінностей

Протягом року

Педагог соціальний

Практичний психолог


10.

Організація та проведення класних годин, тренінгових занять, психологічних ігор та дискусій за темами: «Запобігання та протидія булінгу в учнівському середовищі», «Як протистояти тиску та відстоювати власну позицію», «Що таке булінг», «Як себе захистити?», «Конфлікт. Як його вирішувати» тощо

Протягом року

Педагог соціальний

Практичний психолог

Кл. Керівники


11.

Проведення діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційного стану учнів

грудень

Педагог соціальний

Практичний психолог


12.

Проведення виховних годин «Все про кібербулінг» в рамках тижня «Безпечний інтернет»

За графіком

Педагог соціальний

Кл. Керівники


13

Психодіагностика здобувачів освіти (вибірково) на визначення із питань попередження булінгу

жовтень

Педагог соціальний

Практичний психолог

Кл. Керівники


14.

Показ відеороликів щодо кібербулінгу :

  • м\ф «Мобільні-це класно»;
  • «Історія двох пар»;
  • «Ти також заблукав у цьому світі, як і я?»;
  • «Залежність від соціальних медіа»;
  • 3D анімація «Приклеєний»

лютий

Педагог-організатор

Педагог соціальний



15.

Проведення моніторингу ефективності виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) у ліцеї, внесення зміни (за потреби)

Двічі на навчальний рік

Директор ліцею, заступник директора з виховної роботи

Практичний психолог, педагог соціальний


Нормативно-правові документи з питань запобігання, протидії домашньому насильству та булінгу

Закон України від 18.12.2018 №2657-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"  https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19 

Лист МОН України від 18.05.2018 № 1/11-5480  «Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії  насильству»

Лист МОН України від29.12.2018 № 1/9-790 «Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу»


Міносвіти затвердило порядок реагування на булінг

Міністерством освіти і науки затверджений порядок реагування на випадки булінгу (цькування). Відповідний наказ підписаний міністром освіти Ганною Новосад.

Документ визначає механізм реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти всіх типів і форм власності, крім тих, які забезпечують здобуття освіти дорослих.

Порядком визначено, що до булінгу (цькування) в закладах освіти належать випадки, які відбуваються безпосередньо в приміщенні закладу освіти та на прилеглих територіях, а також за межами закладу освіти під час заходів, передбачених освітньою програмою.

Ознаками булінгу є систематичне вчинення учасниками освітнього процесу діянь стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, в тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, а саме: умисне позбавлення їжі, одягу, коштів, документів, іншого майна, словесні образи, погрози, у тому числі щодо третіх осіб, приниження, переслідування, залякування, будь-яка форма небажаної вербальної, невербальної чи фізичної поведінки сексуального характеру, будь-яка форма небажаної фізичної поведінки, інші правопорушення насильницького характеру.

Суб'єктами реагування у разі настання випадку булінгу (цькування) в закладах освіти  є служба освітнього омбудсмена, служби у справах дітей; центри соціальних служб, органи місцевого самоврядування, керівники та інші працівники закладів освіти, засновник (засновники) закладів освіти або уповноважений ним (ними) орган, територіальні органи Національної поліції.

Учасники освітнього процесу можуть повідомити про випадок булінгу (цькування), стороною якого вони стали або підозрюють про його вчинення.

У закладі освіти заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) або підозру щодо його вчинення приймає керівник закладу. Також керівник закладу освіти у разі отримання заяви або повідомлення про випадок цькування має невідкладно повідомити про це Національній поліції та батькам особи, яка стала стороною булінгу.

Окрім того, керівник закладу освіти повинен скликати засідання комісії з розгляду випадку булінгу. До складу комісії входять педагогічні (науково-педагогічні) працівники, у тому числі практичний психолог та соціальний педагог закладу освіти, представники служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді.